Söderåsen 2012-01-06

Här kommer bilderna från dagens träning och promenad på Söderåsen! Vi börjar sakta men säkert hitta tillbaka till lite mer kontiunerlig träning med monstrena efter Tuvas ankomst! Prima spårar åtminstone varannan dag för tillfället och nu satsar vi fullt ut på appellklass spår till mars 2012. Har börjat lära in budföring och framförgåendet. Vi har targettränat Prima innan på rutan och jag tänkte att framförgåendet hade varit enkelt att lära in med target också. Vi kör med godisskål, fot - före och kastar sedan godis i skålen när vi kommer fram. Kommer nog ta ett tag att lära in, mitt stora problem i träning är TÅLAMOD, jag vill att hon ska lära sig fort och att träningssvårigheterna ska öka FORT! Budföringen i sig kommer inte vara något problem, problemet är att Prima inte gillar kontakt när man tränar. Hon tycker helt enkelt att varför ska någon hålla på och kladda på mig när vi JOBBAR? Kladda kan man göra i soffan på kvällen men när vi jobbar har vi fokus på det. Därav håller vi inte på och klappar på henne i träningen vanligtvis, utan hon får sin fina boll eller godis i belöning. Nu ska vi helt plötsligt lära in klappandet som "en del av momentet". Har fått superbra tips på hur vi får det att bli bra så kommer fortsätta köra på det ett tag framöver.

Tävlingsplanen 2012 börjar sakta men säkert ta sin form:

Mars - start i appellklass spår (Prima)

Maj - start i Lkl 2 (Prima)

Maj - Utställning Hässleholm ( Prima & Udda)

Känner vi att vi får till lydnaden så satsar vi på start i Lkl spår till hösten och förhoppningsvis Lydnadsklass 3 också. Beror lite på hur det känns och hur Prima känns mognadsmässigt.  

Nu - massa bilder!



Prima i FULL FART FRAMÅT!



Udda kan också FULL FART FRAMÅT!



Schäfergos!



Inkallningsträning... springer åt fel håll... ;)



Prima håller tempo



SnyggPrima poserar!



Trött Prima färdigspårad!



En liten yngre hundtränare tyckte det var såhär kul!


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad är det för utställning? :)

2012-01-07 @ 21:23:42
URL: http://malinsemborg.wordpress.com/
Postat av: Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak

Det är ju också en sjukt bra utmaning! 100 dagar utan socker! Heja!



Vad kul att du vill följa mig och mitt dietande! =)



Kram!

2012-01-08 @ 10:56:52
URL: http://finest.se/sojkasframtid
Postat av: Amanda

Malin, det är Hässleholm int. SKK.



Lust att hänga med? Vi debuterade med Prima där förra året ;)



Ann-Sofie; Ja, det ska bli riktigt spännande att se hur detta ska gå, vi får hejja på varandra! ;)

2012-01-08 @ 22:07:11
Postat av: Annikantonplopp

Supersnygga bilder! Prima är verkligen snygg! kram Annikantonplopp

2012-01-10 @ 07:36:44
Postat av: Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak

Vad roligt!!! Mitt slutmål är också 65kg. :) Men första mål vill jag inte sätta så högt utan jag vill ha ett del mål. Bara att väga 67 känns galet för mig men då har man inte mycket kvar! :)



Vad duktig du är som klarat det och heja oss!!



KRAMS!

2012-01-10 @ 08:28:31
URL: http://finest.se/sojkasframtid
Postat av: Mumari

Men åh så vackra hundar du har!! Så fin och annorlunda schäfern såg ut!

2012-01-26 @ 08:31:11
URL: http://mumari.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0